kan en begravning kallas för fin???

Ja va begravning i torsdags, som jag gruvade mig för denna begravning, ja kan inte med ord beskriva hur mycket, så tro det lr ej, så tog tom den dagen slut och jag överlevde, men fy vad jobbigt det va.
Va lagomt med folk där tyckte jag,

Och jag vet inte, men kan man kalla en begravning fin? För det tyckte jag iaf att den va, kändes väldigt  konstigt och olustigt att veta att morfar, min morfar låg i kistan som stog där, va en fin kista iofs, men gud, hur ska man kunna få in det i huvudet att han ligger där i?

Prästen va bra, han kan va riktigt flummig men när det är nåt allvarligt så är han riktigt bra, enkel och bra helt enkelt!!!

Morfar sa några dagar innan han dog så här; Ni ska inte vara ledsna, det blir snart bra. Och när jag hörde prästen säga det i kyrkan ville jag bara springa därifrån, likaså när han sa att förutom kärleken till sitt barn och hustru så var det barnbarnen som kom först, (kommer inte riktigt ihåg ordagrant, men va nåt liknande) ville jag oxå bara lägga benen på ryggen och springa, springa allt vad jag orka, trodde mitt hjärta skulle gå i tusen bitar...

Men usch vad jag saknar han, tänker på han dygnet runt, hur han och mormor kommer åkandes i sin bil, hur an hörde hans steg i källar trappen, hur man såg han greja ute i trädgården, hur han dona nere i garaget med sin älskade bil.

Hur hela han lyste upp när man kom med godbitar och aftonbladet. Eller bara kom och hälsa på dom...
usch, jag kan inte beskriva saknaden och sorgen med ord!
Men en sak kan jag säga, jag har haft turen att ha världens bästa mormor och morfar, så nu gäller det att ta hand om mormor, för hon har förlorat sin livspartner, tänk att han dog på deras 53-års bröllops dag.

Det är en riktigt lång tid!!! En lång tid fylld av kärlek och det kan man vara glad för!!!

Från det ena till det andra så var det drakbåten i helgen, va dit i lördags, va riktigt skoj, skönt att komma ut och få skingra tankarna lite för det är välbehövligt just nu!!!

Sen i söndags vavi ut och fiska i torrbo, skoj, fick en hel del fisk :)

Nej om man skulle ta och krypa till sängs kanske, men fan kan knappt sova för tankarna bara snurrar i huvudet...

Nej lär nog försöka iaf, klockan börjar bli mycket, tur jag är ledig i morgon!!!

Ta hand om er alla där ute!!!

*Behandla andra så som du vill bli behandlad själv*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0