saknaden växer och växer

jaha då var en hylla införskaffad och målad, lr ja inte färdig målad, måste nog måla en gång till... köpte den på dacapo... så får hoppas det blir fint....
även satt upp en hiss gardin caroline köpte igår på ikea... det vart tjusigt...

Va med henne och handla idag, hon handla och jag passa Vincent och handlade lite grann...
tänk att man kan vara så söt... helt sjukt :)

usch, i morgon blir en jobbig dag... 1 år sedan min älskade morfar dog...

Går inte en dag utan att jag tänker på han... saknar han så mycket så det gör ont i hela mig...
Man tänker på han jämt, hur mycket jag saknar och älskar han.

Min lilla morfar, som alltid fanns där... fast han hade jätte ont så va det väll inga fel på han heller... tok nej... hur han kämpade in i det sista tills han helt enkelt inte orkade mer och gav upp och lämnade detta liv!
Och jag kan inte klandra han... jag kan bara beundra han för hans styrka och mod!
Hur han alltid försökte hålla skenet uppe.

Det är starkt gjort, och hur han försökte övertyga oss om att vi inte skulle vara ledsna, för det blir snart bra igen.
Ja han fick det bra, han slipper all smärta och plågor!
Nu är det vi som finns kvar som får kämpa, kämpa mot saknaden som växer sig större för var dag som går!

1 år i morgon och jag kan fortfarande inte fatta att han verkligen är borta, han kommer aldrig mer ligga i sin säng när man kommer ner och kolla på tv, lr komma farandes i sin hoj i 200 om man hade nån godbit med sig..
lr det gjorde han iofs fast man inte hade nåt med sig, bara man kom dit.
det är svårt, det är tungt och det är jobbigt... jobbigt att inse... att min älskade morfar verkligen är borta!
Borta som uppe i himlen, han sitter där på att soligt moln och dricker kaffe och äter en semla, och ler, för smärtan är borta...

Han ler och tittar ner på oss, sin kära familj... som han vet älskar han!!!
Han dog på han och mormors 50 åriga bröllops dag...
Är inte det bra underligt, så precis på dagen, endast 35 minuter kvar av dagen somnar han in!

Nej det här va jobbigt att skriva och jag vet knappt vad jag skrivit, men strunt samma...
det jag vill få fram är att jag saknar min morfar så hemskt mycket!


Kommentarer
Postat av: Sara

usch, blir gråtfärdig när jag läser detta...

Älskar dej!

Puss <3

2009-05-28 @ 11:01:37
URL: http://knaslillasara.blogspot.com
Postat av: Anonym

åh vännen! Jag tror att din morfar och min mormor har stenkoll på oss och är med i det mesta vi gör :) Finns här om du vill ventilera iaf, kramar i massor!

2009-05-28 @ 12:35:28
URL: http://halvdement.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej igen, ja jag vet att jag inte kan växla in men tänkte ha med mig euro..kram

2009-05-28 @ 12:54:48
URL: http://halvdement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0