cirkelledar utbildning i crohns och ulcerös colit

vet att jag varit rackarns dålig på att skriva, men har helt enkelt inte blivit av.
I helgen har jag och Hanna iaf varit i uppsala på cirkel ledar kurs.. En riktig toppen helg kan jag bara säga. Jätte kul, bra utbildning och bra grupp och fint hotell.

Jätte kul att träffa människor med samma fel som mig, och liknande fel. Man lär sig så mycket om sjukdomen av att lyssna på andra. Är på det sättet jag lär mig bäst, och kanske bästa sättet för mig att tillåta mig själv att inse att jag är inte frisk, jag har faktiskt en sjukdom jag aldrig någonsin kommer bli av med.
Fast jag haft diagnosen i ca 4 år om inte mer, fast jag har opererat mig så kan jag inte acceptera det. Vet om problemet, är medveten om det, men nej, jag kan inte acceptera det, det har liksom inte sjunkit in riktigt.

Vet inte när det gör det heller, men nån gång kommer det väll, den dagen den sorgen säger jag bara!

Ett sätt för mig att bearbeta det hela är nog det jag och Hanna försöker dra igång, en grupp för ungdomar med samma problem, för er som inte vet vad jag pratar om så handlar det om Crohns, en kronisk inflammatorisk tarmsjukdom som man aldrig blir av med!!!

Finns det någon ungdom från dalarna som läser detta, gå gärna in på http://www.dalarna.magotarm.se/ och sen in på kontakta oss, där finns min och hannas mail adress om ni skulle vara intresserade!
Jag tror att behovet är stort att få prata, speciellt som ungdom, men man törs helt enkelt inte.

nej nu ska jag sluta göra "reklam" för min och hannas förhoppningsvis blivande ungdoms grupp och gå och äta!!!


Ha de bra alla...

*skapar man problem blir det ett problem*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0